Start arrow Program arrow Wieści zagraniczne
Wieści zagraniczne
Dwuletnie studia zagraniczne dla licealistów
Redaktor: Maria Nowicka   
14.12.2011.

Rozpoczął się nabór do Szkół Zjednoczonego Świata (United World Colleges - UWC) na lata szkolne 2012-2014. Kandydaci, którzy chcą wziąć udział w programie i przez dwa lata uczyć się i zdawać maturę międzynarodową w jednej ze szkół muszą złożyć aplikacje do 15 stycznia 2012. Nabór prowadzi Towarzystwo Szkół Zjednoczonego Świata im. prof. Pawła Czartoryskiego. Stypendia do UWC pokrywają 50%-100% kosztów nauki, zakwaterowania i wyżywienia.

Czytaj całość
 
Konkurs świąteczny
Redaktor: Małgorzata Gałka   
06.12.2011.
Może robicie coś takiego z drużynami na święta/kiermasze i chcecie sie tym podzielić na większym forum? Harcerze prace mogą dostarczyć do 14 grudnia do hufca.

Dr Jacek Saryusz-Wolski, poseł do Parlamentu Europejskiego, serdecznie zaprasza uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z Łodzi i woj. łódzkiego do udziału w świątecznym konkursie pt. „Europejska Bombka”. Zadaniem każdego z uczestników jest przygotowanie jednej pracy plastycznej przestawiającej europejską bombkę, w dowolnej technice (np. plakat, rzeźba, makieta, grafika).

Termin nadsyłania prac upływa 14 grudnia br. Wyniki konkursu zostaną podane na stronie internetowej organizatora 19 grudnia br. po godz. 16. Do wygrania nagrody rzeczowe w trzech kategoriach wiekowych, a dla autora najatrakcyjniejszej, najoryginalniejszej i najzabawniejszej eurobombki nagroda specjalna - wyjazd studyjny do Brukseli. Liczy się pomysł i innowacyjność. Czekamy na Wasze europejskie bombki. Warunkiem udziału w konkursie jest zapoznanie się z regulaminem.

Autorzy wszystkich prac zostaną zaproszeni na świąteczny festyn na pasaż Schillera.

http://www.saryusz-wolski.pl/aktualnosci/zobacz/211/konkurs_europejska_bombka
Czytaj całość
 
5 edycja konkursu o Nagrodę im. Karola Wielkiego
Redaktor: Aleksandra Wietecha   
29.11.2011.
W czwartek 10 listopada 2011 wystartowała najnowsza, piąta edycja konkursu o Nagrodę im. Karola Wielkiego dla Młodzieży. Nagroda jest przyznawana młodym ludziom realizującym projekty promujące wzajemne zrozumienie między obywatelami krajów Unii Europejskiej. Zgłoszenia są przyjmowane do 23 stycznia 2012 roku.

Nagroda im. Karola Wielkiego to projekt organizowany wspólnie przez Parlament Europejski i Fundację Międzynarodowej Nagrody im. Karola Wielkiego w Akwizgranie. Konkurs jest adresowany do osób w wieku od 16 do 30 lat.

Do konkursu zgłaszane są projekty ułatwiające porozumienie i współpracę między obywatelami krajów europejskich oraz budujące poczucie europejskiej tożsamości, np. programy wymiany młodzieży, projekty artystyczne, bądź internetowe na skalę europejską.

Nagrody

Łączna pula nagród pieniężnych to 10 000 euro. Trzy zwycięskie projekty zostaną nagrodzone sumami 5 000, 3 000 oraz 2 000 euro. Zwycięzcy zostaną także zaproszeni do siedziby Parlamentu Europejskiego. Wszyscy nominowani do nagrody przez narodowe jury będą zaproszeni na uroczystość wręczenia nagród w Akwizgranie 15 maja 2012.

Wybór laureatów

Projekty przyjmowane są do 23 stycznia 2012 roku.

Najlepsi kandydaci wyłaniani są w dwuetapowej procedurze.

Na pierwszym etapie, narodowe jury złożone z co najmniej dwóch posłów do Parlamentu Europejskiego i jednego przedstawiciela organizacji młodzieżowej z danego kraju wybierają 27
najlepszych projektów – po jednym z każdego państwa członkowskiego. Ten etap trwa do 5 marca 2012.

W drugiej fazie, europejskie jury składające się z przewodniczącego i trzech posłów do Parlamentu Europejskiego oraz czterech przedstawicieli Fundacji Międzynarodowej Nagrody im. Karola Wielkiego w Akwizgranie wyłania spośród narodowych kandydatów trzech finalistów. Finaliści zostaną wyłonieni do 5 kwietnia 2012.

Laureaci poprzedniej edycji

Zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu został brytyjski internetowy magazyn lifestylowy dla młodzieży „Europe & me”. Drugie miejsce zostało przyznane zespołowi z Grecji za film
krótkometrażowy „Balkans Beyond Borders”, a trzecie projektowi z Hiszpanii za program kulturowej wymiany studentów Erasmus „Escena Erasmus Project”.

W 2009 roku Nagrodę zdobył polski projekt edukacyjny „YOUrope needs YOU” realizowany przez oddział Europejskiego Forum Studentów AEGEE w Krakowie.

Ważne informacje

Formularze zgłoszeniowe do konkursu można znaleźć pod adresem:


Więcej informacji udziela Ayla Sultan Çiçek: ayla.cicek@europarl.europa.eu tel: +32-2-284 10 09 lub +32-498-98 13 37 (komórka).
 
Roverway 2012 see.feel.follow
Redaktor: Aleksandra Wietecha   
18.11.2011.
 

Roverway jest spotkaniem przygotowanym przez WOSM i WAGGGS w Europie dla skautów i skautek w wieku od 16 do 22 lat. Jest okazją do nawiązania międzynarodowych przyjaźni i wzajemnego odkrywania swoich kultur. Jeśli chcesz spotkać skautów z całej Europy, a nawet świata, i przeżyć przygodę życia, Roverway jest właśnie dla ciebie! Jeśli jesteś starszy, możesz wziąć udział w zlocie jako szef patrolu albo zostać członkiem międzynarodowej obsługi IST (International Service Team).

 

Roverway odbywa się co trzy lata. Zapoczątkował go zlot w Portugalii w roku 2003. W 2006 roku odbył się we Włoszech, a w 2009 nasi wędrownicy polecieli do Islandii. W tym roku Roverway jest organizowany przez Związek Skautów i Skautek Finlandzkich (Suomen Partiolaiset).

 

Oficjalne rozpoczęcie Roverway 2012 odbędzie się w Helsinkach 20 lipca. Zakończenie - 28 lipca.

 

Ideę Roverway 2012 wyraża hasło see.feel.follow. Roverway to spotkanie, które pozwoli każdemu wędrownikowi zobaczyć, przekonać się na własnej skórze, spróbować w działaniu, a potem przechować i zabrać ze sobą wszystkie pomysły, doświadczenia i przeżycia.

 

Koszt Roverway 2012
- wpisowe 320 EUR uczestnicy (16-22 lata + opiekun bez względu na wiek)
- wpisowe 200 EUR IST (od 23 lat)
- koszty ubezpieczenia
- przelot/przejazd do Helsinek i z powrotem
- koszty organizacyjne
- wyprawka uczestnika polskiego kontyngentu

Dokładne rozliczenie kosztów uczestnika wraz z terminami wpłat zostanie opublikowane do końca listopada 2011 r.

 

Zgłoszenia polskich patroli: do 15 grudnia 2011 r. poprzez formularz zgłoszeniowy. Formularz będzie dostępny od końca listopada 2011 r. na stronie  http://roverway.zhp.pl/

 

Konkurs na komendanta polskiego kontyngentu na Roverway 2012 ze względu na brak zgłoszeń kandydatów nie został rozstrzygnięty. Do chwili wyboru komendanta koordynatorem udziału ZHP w zlocie jest phm. Olga Wesołowska, która uczestniczyła w Roverway 2006 we Włoszech jako patrolowa, a w roku 2009 w Islandii była komendantką polskiego kontyngentu.

 

Jeśli chciałbyś wesprzeć organizację Polskiego Kontyngentu na Roverway 2012 poszukujemy wędrowników i instruktorów do:
- uzupełniania polskiej strony Roverway oraz redagowania profilu na FB (praca online),
- biura rejestracji patroli (praca online),
- pozyskiwania środków i partnerów.

 

Masz więcej pytań lub chcesz być na bieżąco informowany? Pisz na roverway@zhp.pl

Niedługo więcej informacji na http://roverway.zhp.pl/
 

Czuwaj!

 

phm. Olga Wesołowska

Wydział Wędrowniczy GK

 
 
45. zlot InterCamp - konkurs na komendanta polskiego kontyngentu
Redaktor: Aleksandra Wietecha   
14.11.2011.
W związku z przygotowaniami do kolejnego zlotu InterCamp Wydział Zagraniczny GK ogłasza konkurs na komendanta polskiego kontyngentu na ten zlot.

Kryteria wyboru:

bezwzględne: ?
- czynny instruktor, prowadzi lub współprowadzi drużynę, szczep, zespół na poziomie hufca lub chorągwi ?
- minimum stopień podharcmistrza ?
- ma zaliczoną służbę instruktorską za rok 2010/2011
- był komendantem przynajmniej podobozu
- znajomość języka angielskiego i niemieckiego (jeden z języków w stopniu bardzo dobrym)
- akceptacja komendanta chorągwi i pełnomocnika KCh ds. zagranicznych
- przedstawi wizję organizacyjną i promocyjną polskiego kontyngentu
- przedstawi propozycję składu komendy polskiego kontyngentu i zakresu działań poszczególnych osób

względne: ?
- doświadczenie w organizowaniu wyjazdów zagranicznych ?
- komunikatywny (otwarty na innych)
- znajomość języka francuskiego lub holenderskiego
- może wykazać się międzynarodowymi kontaktami, w szczególności doświadczeniem z poprzednich Intercampów. ???

Oferujemy:
- wszelką pomoc organizacyjną
- obsługę finansową reprezentacji
- pociechę w chwilach zwątpienia i dobrą radę
- specjalną, wyjątkową koszulkę komendanta polskiego kontyngentu

Zgłoszenia wraz z harcerskim CV oraz akceptacją komendanta chorągwi i pełnomocnika KCh ds. zagranicznych proszę przesyłać do 30 listopada 2011 na adres wza@zhp.pl. Wybrani kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną. Termin zostanie ustalony indywidualnie.

Szczegółowych informacji udziela Wydział Zagraniczny GK ZHP, reprezentantka ZHP w Komitecie InterCamp hm. Agnieszka Pospiszyl i komisarz zagraniczny ZHP hm. Rafał Bednarczyk.

hm. Agnieszka Pospiszyl
 
««  start « poprz. 1 2 3 4 5 6 7 nast.  » koniec »»

Pozycje :: 46 - 54 z 58